Vanaf 11 december 2015 is in het Groninger Museum de spraakmakende overzichtstentoonstelling over David Bowie te zien. Als een van de meest baanbrekende artiesten van de afgelopen decennia heeft hij talloze beeldend kunstenaars, filmmakers, theaterregisseurs, modeontwerpers, popmusici en designers van stof voorzien. Op zijn beurt heeft Bowie zich volop laten inspireren door kunstenaars uit en van voor zijn tijd. De tentoonstelling brengt al die kruisbestuivingen in beeld. Met de concertreeks ‘Whats on David Bowie’s Playlist’ belichtte het Noord Nederlands Orkest (NNO) de muzikale inspiratie van het popfenomeen. DJ en radiopresentator Eric Corton – artist in residence bij het NNO – leidde de werken in.
Ik was verantwoordelijk voor de marketing van de concertenreeks. Doel daarbij was een zo hoog mogelijke bezettingsgraad en zoveel mogelijk landelijke exposure voor het concert en het NNO zelf. Ook was het voor het NNO van belang om zoveel mogelijk jongeren te bereiken met dit bijzondere evenement. Dat is o.a. gerealiseerd door in samenwerking met de collega’s van RTRN een grote guerrilla actie op te zetten, waarbij bijna 2000 platen werden verspreid in de binnenstad van Groningen. De vinder van de gouden plaat mocht als VIP naar de opening van Bowie in Groningen.
Tags: Branding, Jongerenmarketing, Marketing, Online Marketing, PR