Over Renate Meijering

Marketing en Communicatie Specialist met uitgebreide kennis van branding, strategische communicatie,  online en offline marketing. Projectleider van complexe internationale projecten. Aanjager en motivator. Staat opdrachtgevers bij om hun marketingcommunicatie naar een hoger plan te tillen en hen wegwijs te maken in het woud aan mogelijkheden. Werkte eerder aan projecten/ campagnes voor GasTerra, MartiniPlaza, Central Industry Group, TAQABenREAAL, Traffic4uMarketing Groningen en Gasunie. Senior Marketing Professional, gecertificeerd door NIMA. Is in te huren voor interim marketing- en communicatie klussen, opdrachten, als sparringpartner of ter ondersteuning van de organisatie.

Werkervaring

2017 – heden
Hoofd Marketing, Ticketing en Educatie SPOT Groningen
SPOT Groningen is er voor iedereen die van podiumkunsten houdt. In mijn functie ben ik verantwoordelijk voor de corporate branding, het marketingbeleid en de uitvoering.

2014 – heden
Freelance trainer, How & Knower, Groningen
How & Knower (voorheen Storm Academy) is specialist in online marketing opleidingen. Ik word door hen ingehuurd om in-company en open markt trainingen te geven, op het gebied van (online) marketing strategie, social media, content marketing, online advertising en e-mailmarketing.

2014 – heden
Freelance Marketing & Communicatie Specialist
Als freelance marketing/ communicatiespecialist word ik door verschillende organisaties ingehuurd. Benieuwd voor welke opdrachtgevers ik werk?

2015 – 2017
Marketingcoordinator Noord Nederlands Orkest, Groningen
Het Noord Nederlands Orkest (NNO) is het oudste en meest veelzijdige orkest van Nederland. Het orkest opende de spraakmakende Bowie-tentoonstelling in het Groninger Museum met het concert ‘What’s on David Bowie’s Playlist’, waarvoor ik de marketing verzorgde. In april/ mei nam ik de marketing van ‘NNO in the Club’ in Vera op me, waarvoor ik o.a. de guerrilla actie ‘schoenen uit, sokken aan’ bedacht.

2015 – 2017
Marketing Manager a.i. NNT, Groningen
Het Noord Nederlands Toneel (NNT) is een van de grote, rijksgesubsidieerde theatergezelschappen van Nederland. Mijn opdracht binnen het NNT: aansturen van de marketingafdeling, verantwoordelijk voor de marketing van het gezelschap en van de voorstellingen.

2015 – 2017
Partner/ Marketingcommunicatie RTRN, Groningen
RTRN is een bureau voor originaliteit, creativiteit en resultaat. Vanuit RTRN was ik inzetbaar voor (interim) opdrachten en (creatieve) campagnes. Opdrachtgevers zijn o.a. Noord Nederlands Orkest, Noord Nederlands Toneel, Martini Ziekenhuis, Gasunie, Noordhoff Uitgevers en Energy Delta Institute.

2014 – 2015
Freelance Manager PR & Marketing, DermaClinic, Groningen
DermaClinic is een medisch cosmetische kliniek gericht op huidverjonging en huidverbetering. Mijn opdracht binnen DermaClinic: merkpositionering van DermaClinic als dé specialist in Nederland op het gebied van huidverbetering, opstellen jaarplan en begroting en coördineren van de marketingactiviteiten.

2014
Interim Communicatieadviseur, RHC Groninger Archieven, Groningen
Het RHC Groninger Archieven is het informatiecentrum voor de geschiedenis van stad en provincie Groningen. Mijn opdracht binnen RHC Groninger Archieven: scan huidige inzet communicatie, advies ter verbetering en i.s.m. het team implementatie.

2013 – 2014
Managing Director Initio, Groningen
Initio is een creatief communicatiebureau. Als managing director was ik verantwoordelijk voor de koers en aansturing van de organisatie en het team, voor de corporate branding en het netwerkonderhoud, en was ik sparringpartner van klanten bij communicatievraagstukken.

2011 – 2013
Corporate PR & Communications Manager EDI, Groningen
Energy Delta Institute (EDI) is een internationale energy business school. Binnen EDI was ik verantwoordelijk voor de interne en externe communicatiestrategie, en -implementatie en de organisatie van corporate events in binnen- en buitenland

2010 – 2011
Online Marketing Consultant Traffic4u, Groningen/ Amsterdam
Traffic4u (Nu: Reprise) is marktleider in result driven online marketing (SEO, SEA, CRO, web analytics, display advertising en affiliate marketing). Als online marketing consultant was ik verantwoordelijk voor het adviseren en begeleiden van klanten bij het verwezenlijken van hun online marketing ambities.

2003 – 2010
Coördinator Marketing & Sales/Accountmanager Martiniplaza, Groningen
Martiniplaza is een multifunctioneel evenementencomplex. Binnen Martiniplaza was ik als accountmanager verantwoordelijk voor verschillende accounts, voor de organisatie van diverse evenementen en de business to business marketing. Vanwege verlof van een collega heb ik tweemaal tijdelijk de functie van hoofd marketing, publiciteit en programmering overgenomen.

Kennis en vaardigheden

– strategische marketing, online en offline
– corporate communicatie, externe communicatie
– branding en positionering van merken, producten en diensten
– online marketing specialisaties: online advertising, content marketing, social media
– copywriting voor print en web (SEO)

Opleidingen

2005 – 2006
Masteropleiding Kunsten, Cultuur en Media
Rijksuniversiteit Groningen

2003 – 2005
Bacheloropleiding Kunsten, Cultuur en Media
Rijksuniversiteit Groningen

1999 – 2003
Hbo Communicatie
Hanzehogeschool Groningen

Mijn volledige CV bekijk je hier.